De millenialwatcher routine

Routine is de ultieme vorm van selfcare voor de millenial

De Millennialwatcher signaleert millennialtrends.

Millennials delen hun routines graag op Instagram. Wat is er immers anders de meerwaarde van? Beeld AP

Millennials laten op sociale media massaal hun huis-tuin-en-keukenroutines zien. Ze deelden al foto’s van badkamerplankjes met salonfähige gezichtsverzorgingsfavorieten, plus een stappenplan van hoe deze producten te gebruiken, nu tonen ze ook hoe ze afwassen, planten verpotten en het bed opmaken.

Hanna Wevers raakte gemotiveerd nadat haar 14-stappen-skin-careroutine met louter Koreaanse producten op Instagram een recordaantal likes opleverde. Onlangs maakte ze een Insta-story waarin ze liet zien in welke volgorde ze het toilet schoonmaakt. ‘Veel mensen hadden echt geen idee, maar daar gaat het niet om. Ik wil etaleren dat het de moeite waard is om de tijd te nemen voor dingen, of het nu je gezicht verzorgen of de wc poetsen is.’

Bas van der Stap showde zijn volgers hoe hij de kattenbak verschoont: diep inademen, neus dicht, bovenkant eraf, poep en samengeklonterde kattenpis uit de bak scheppen en in een plastic zak doen, die zak dichtknopen en even wegzetten, kattengrind bijvullen, dak erop, naar adem happen, plastic zak weggooien. 

‘Waar koop ik die fijne plastic zakjes?’, reageerde een vriend. ‘Routines zijn de ultieme vorm van self-care’, zegt Van der Stap. ‘Je moet eerst van de kattenbak verschonen houden voor je van jezelf kunt houden.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden