Nieuws Modehuis Rihanna

Rihanna opent modehuis onder paraplu van LVMH

De kogel is door de modekerk: na een periode van hardnekkige geruchten is bevestigd dat wereldster Rihanna  haar eigen modehuis zal opzetten onder de paraplu van ’s werelds grootste luxeconglomeraat: LVMH. 

Rihanna in september 2017 in New York. Beeld WireImage

Het Franse bedrijf heeft behalve champagnemerken ook modelabels als Givenchy, Dior en Celine in portfolio. Rihanna, als Robyn Rihanna Fenty geboren en getogen op Barbados, is de eerste zwarte vrouw die haar eigen merk runt binnen LVMH. Ze is bovendien de eerste sinds Christian Lacroix in 1987 die een compleet nieuw luxehuis mag bouwen voor de multinational. LVMH-topman Bernard Arnault geeft haar carte blanche bij het creëren van kleding, schoenen, zonnebrillen en sieraden.

Het mes snijdt aan twee kanten: Rihanna krijgt de kans haar label Fenty uit te breiden en LVMH krijgt meer grip op sociale media. Rihanna heeft 70,5 miljoen volgers op Instagram en ruim 90 miljoen op Twitter. Eerder lanceerde ze onder de vlag van LVMH al haar make-uplijn Fenty Beauty, met foundations voor vijftig verschillende huidkleuren. In een jaar tijd werd er voor bijna vijfhonderd miljoen euro aan producten verkocht. Rihanna is ook geen beginner in de mode: ze lanceerde eerder samen met Puma sportkleding, ontwierp schoenen voor Manolo Blahnik en heeft haar eigen inclusieve lingerielijn, Savage x Fenty.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden