René Froger, Jan Smit en Anita Witzier genomineerd voor irritantste reclame

Het televisieprogramma Radar heeft maandagavond de nominaties voor de Loden Leeuw, de prijs voor meest irritante reclame, bekendgemaakt. Vijf reclames en vijf BN'ers maken kans op de twijfelachtige eer, onder wie René Froger (XLS Medical), Jan Smit (Pearl) en Anita Witzier (Stella Fietsen).

Jan Smit in de reclame van Pearl. Beeld YouTube

De gegadigden voor de meest irritante reclame zijn de spotjes van Beter Bed, Leenbakker, Tuc, Airwick en Tele2. De BN'ers die kans maken om tot meest irritante BN'er in een reclame gekroond te worden zijn René Froger (XLS Medical), Ruber Nicolai (Youfone), Jan Smit (Pearl), Frans Bauer (Robijn Wasmiddel) en Anita Witzier (Stella Fietsen).

Sinds 2002 organiseert het consumentenprogramma van AVROTROS de tweedelige publieksprijs voor de meest irritante tv-reclame en meest irritante BN'er in een televisiespot. De uitverkiezing is daarmee de tegenhanger van de Gouden Loeki, de prijs voor de beste reclame.

Ruben Nicolai in de nieuwe winterreclame van Youfone. Beeld Youfone

Televisiekijkers hebben twee weken de tijd om hun ergernissen te uiten. Op 12 december worden in de uitzending van Radar de twee loden beeldjes uitgedeeld aan de 'winnaars'. Tot die dag kan worden gestemd op de website van Radar. Vorig jaar wonnen reisorganisatie TUI en Adelheid Roosen, die figureerde in een reclame van Yarden Uitvaartverzorging, de Loden Leeuw.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.