AlbumrecensieLos Dioses

Ozuna en Anuel AA trappen het reggaetonjaar af met een album vol undergroundgevoel ★★★☆☆

Sommige muzikale combinaties zijn meer dan de som der delen. De Puerto Ricaan Ozuna krijgt dankzij de samenwerking met zijn landgenoot Anuel AA meer straatwaarde, en dat maakt Los Dioses (De goden) een aardige plaat om het reggaetonjaar mee af te trappen.

null Beeld
Ozuna (links) en Anuel AA. Beeld
Ozuna (links) en Anuel AA.

De hoge en zangerige stem en flow van Ozuna doen het goed bij de rauwe voordracht van Anuel AA, waardoor de gewenste hoeveelheid underground door Los Dioses golft. De stevige ‘reggaetontrap’, met harde beats en lage bassen, is het spannendst en het is opmerkelijk hoeveel variatie producers als Subelo Neo, bekend van Bad Bunny, kunnen aanbrengen rond de strikte stijlafspraken van het genre.

La Maria bijvoorbeeld is een opwindende track bij een hakkende piano een een tikkende drumcomputer. Links en rechts duiken dwarrelende fluiten op (Perreo) en in het slotnummer Municiones lijkt het duo traditionele Mexicaanse hoempa- en bruiloftsmuziek in het zonnetje te willen zetten. Origineel. Dat zijn twee plichtmatige ballads op de plaat niet. Maar die laten Los Dioses net geen noodlanding maken.

Ozuna & Anuel AA

Los Dioses

Global

★★★☆☆

Sony Music

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden