Oplage kranten wordt wekelijks gemeten

Dagbladuitgevers gaan hun oplagecijfers wekelijks meten. Daarmee zwichten zij voor kritiek van adverteerders die al jaren klagen dat krantenmakers hun oplage - en dus hun advertentietarieven - kunstmatig hoog houden....

Van onze verslaggever

AMSTERDAM

'We willen een einde maken aan speculaties over de juiste oplage', stelt directeur F. Kuhlman van Cebuco, het marketingbureau van krantenuitgevers. Volgens hem oefenen adverteerders toenemende druk uit meer inzicht te krijgen in oplagecijfers. Door niet langer met een steekproef te werken en voortaan het aantal proefabonnementen te vermelden, hoopt het Cebuco het vertrouwen van adverteerders terug te winnen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.