Ombudsclown Klagen

Nieuwjaarswens van de Ombudsclown: blijf klagen

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

Beeld Einur Amikishiyev

De klacht
Geen klacht, wel de reactie van Jos Bosman aan wiens printproblematiek de Ombudsclown een week geleden aandacht schonk. ‘Waarom print ik een artikel?’, schreef Bosman terug. ‘Bijvoorbeeld om het iemand te laten lezen bij een ontmoeting, als internet niet handig is. Voor mijzelf doe ik het nog wel eens om de weekendpuzzels uit Sir Edmund te printen, als ik er niet goed uitkom op het papier en zeker toen Sir Edmund op het vervelende gladde papier verscheen. Nu lijkt de Ombudsclown toch oplossingen te regelen: er komt geen extra bladzijde meer uit de printer en de artikelaanduiding staat nu bovenaan het artikel. Dank voor het gedane werk en een goed 2019 toegewenst.’

De Ombudsclown
Kijk, zo ziet de Ombudsclown het graag: een zaak waaraan eigenlijk niets te doen is wordt buiten de macht van de Ombudsclown om tóch op miraculeuze wijze opgelost. De Ombudsclown wenst Bosman en de rest een vrolijk 2019 en vertrouwt erop dat er genoeg te klagen overblijft.

Bereik de Ombudsclown ook in het nieuwe jaar via didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden