Nieuw tijdschrift Hemel wil Bijbel promoten

HOEVELAKEN (ANP) - Het Nederlands Bijbelgenootschap komt in september met een eenmalig glossy magazine Hemel. Met dit blad wil het genootschap vooral Nederlanders aanspreken voor wie het lezen van de Bijbel geen vanzelfsprekendheid is, zo werd donderdag bekendgemaakt.

Doel van Hemel is nieuwsgierigheid opwekken naar de Bijbel, de doelgroep is mensen tussen de 25 en 35 jaar. Het tijdschrift brengt interviews met bekende en onbekende Nederlanders en hun link met het heilige boek.

Het blad is onderdeel van de Bijbel10daagse die eind oktober begint. ,,Voorlopig is Hemel eenmalig, maar als het een succes is dan willen we het vaker uitbrengen'', aldus een woordvoerder van het Bijbelgenootschap.

,,We willen een nieuw publiek aanspreken, namelijk de iets jongere doelgroep.'' De woordvoerder spreekt van een ,,ambitieus'' project. ,,De oplage ligt waarschijnlijk rond de 100.000 exemplaren.''

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden