Modefotograaf Inez van Lamsweerde plaatst Doutzen op poster voor ontwerptalenten Moam Collective

Vijf ontwerpers, vijf landen, één sjaal

Model toont sjaal van ontwerpers uit vijf landen.

De Moamcampagne met Doutzen Kroes. Beeld MOAM Collective

Het nieuwste campagnebeeld van Moam Collective is gemaakt door Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin, misschien wel de bekendste modefotografen in Nederland. Ze werken zelden voor Nederlandse opdrachtgevers, maar voor Frans Ankoné en Martijn Nekoui, initiatiefnemers van Moam, maken ze een uitzondering. Ze portretteerden topmodel Doutzen Kroes met een sjaal, ontworpen door vijf designers uit vijf landen. De sjaal komt uit de nieuwe couturecollectie, die op 8 maart wordt gepresenteerd.

Het project Moam Collective koppelt jonge ontwerpers een halfjaar aan grote namen uit de industrie; de talenten krijgen een halfjaar om onder professionele begeleiding een collectie te ontwikkelen. Nekoui: 'We focussen niet meer op mode en couture, maar ook op talent en creativiteit.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.