satireDe Millennialwatcher

Millennials zwemmen massaal de Elfstedentocht

De millennialwatcher signaleert millennialtrends.

Beeld Colourbox

Millennials springen massaal in de Friese wateren om de Elfstedentocht te zwemmen. Geïnspireerd door Maarten van der Weijden halen zij ook geld op, signaleert de millennialwatcher.

‘Ik heb altijd van een goede challenge gehouden’, zegt Teun Strootman (29), terwijl hij in borstcrawl door Sneek zwemt. ‘De Ice-bucket-challenge, de Iron Man, zes weken niet drinken – ik heb het allemaal geprobeerd. Dit leek me de juiste volgende stap.’

‘De Kickstarter-campagne van mijn nieuwe start-up kwam nog niet echt van de grond’, zegt ondernemer Yara Maassen (31). ‘Toen ik zag dat Maarten bijna 4 miljoen euro had opgehaald, dacht ik: dit is de boost die ik nodig heb.’

Ze doet de hele tocht in vlinderslag. ‘Dat past bij onze merknaam, The Butterfly Effect. We verkopen een app die je helpt met beslissingen maken, per keuze berekent de app de effecten op je leven. Millennials houden ervan om van alle opties de beste te kiezen.’

‘Ik probeer awareness te kweken voor de bore-out’, zegt Teo Nguyen (27). ‘We praten veel over burn-out, maar bore-outs, dat je te weinig uitgedaagd wordt op je werk, zijn net zo’n groot probleem. Wie de hele livestream van mijn tocht volgt, zal een beetje een bore-out ervaren.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden