Satire De millennialwatcher

Millennials verenigen zich massaal om met uitsterven bedreigd fenomeen in leven te houden

Boerenkool met worst. Beeld ANP XTRA

Na alarmerende berichten in De Telegraaf over de gestage neergang van stamppot, waarvan millennials de schuld kregen, werd de Facebookgroep ‘Millennials op de bres voor vergane glorie’ opgericht. Sindsdien werden ruim 200 duizend mensen lid van de groep.

‘In De Telegraaf werd gezegd dat millennials te lui zijn om een aardappel te schillen’, zegt Dagmar Weski, oprichter van de Facebookgroep. ‘Ik koop meestal zo’n zakje geschilde aardappels, dus dat kwam wel even binnen. Toen ging ik bij mezelf te rade. Als onze generatie fenomenen kan laten verpieteren, kunnen we ze ook weer doen opleven.’

Deze week hebben alle leden van de Facebookgroep stamppot gegeten. ‘Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel de kant-en-klare stamppot van de AH heb gekocht’, zegt Dwight Dreesman. ‘Die ene met pompoen, knolselderij en postelein. Maar dat telt ook toch? Alle beetjes stamppot helpen. Ik eet trouwens al heel vaak kale.’

Dit is pas het begin, zegt Glenn Pieternella, die de dagelijkse updates verzorgt in de Facebookgroep. ‘We hebben een lijst opgesteld met dingen die niet mogen verdwijnen. Denk aan automaatkoffie, papieren kranten, brood, contant geld, bruine cafés, blikgroenten, vaste banen, lineaire tv, gewoon bier en non-shared dining. Wij willen dit niet op ons geweten hebben!’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.