SATIRE Millennialwatcher

Millennials kiezen voor een eenzame Kerst

Eindelijk niemand die door All You Need is Love heen lult.

Millennials brengen de Kerstdagen massaal in eenzaamheid door. Dat blijkt uit een rondgang van de millennialwatcher. ‘Ik ben vorige week op de kerstborrel lekker lam geworden met mijn office crush’, zegt Simone Heuvelings, die een eenpersoonsgourmetschotel heeft besteld bij de slager. ‘Zeg eerlijk: leuker gaat die hele 'Kerst niet worden, toch? Ik hoef dus geen gezelschap Eerste en Tweede Kerstdag. Mijn vriend komt er niet in.’

Ook Joris de Ridder ziet ernaar uit uitgebreid voor zichzelf te koken en ‘een beetje te zwelgen en te janken’ bij de boom. ‘Spotify-afspeellijst ‘Sad Christmas Songs’ aan en gaan.’ De Ridder is een early adopter, vorig jaar vierde hij ook al een eenzame Kerst, tot verdriet van zijn moeder. ‘Mij beviel het uitstekend dat er nu eens niemand door All You Need is Love heen lulde.’

De millennialwatcher denkt dat veel millennials zich aangesproken voelen door het depressieve kerstgevoel, zoals dat wordt bezongen door Stippenlift in het lied Huilen, al zegt Julia de Beer vooral blij te zijn dat ze nu een excuus heeft om de schoonfamilie te mijden. ‘En ik hoef me er niet meer aan ­ergeren dat mijn favoriete blauw­schimmelkaas op de kaasplank ten prooi valt aan een ander. Deze Kerst is van mij.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden