Satire De Millennialwatcher

Millennials boycotten Millennial Monday in de bedrijfskantine

De Millennialwatcher signaleert millennialtrends.

Steeds meer millennials gedragen zich op de werkvloer als elke andere generatie. Dit blijkt uit kwalitatief onderzoek van de Millennialwatcher naar aanleiding van het boek Werken met millennials. Leidinggeven aan een nieuwe generatie.

Jelle Meulemans werkt nu vijf jaar fulltime op de salesafdeling van een bedrijf in Eindhoven. Zijn wensen komen overeen met die van oudere collega's. ‘Het is heel simpel: we willen allemaal salarisverhoging, op vrijdagmiddag genoeg bier in de koelkast, niet te veel stress, elk jaar een functioneringsgesprek met opbouwende kritiek en niet op een Segway naar een boerengolfbaan hoeven als er een personeelsuitje wordt georganiseerd. Vergeet ik nog iets? Oja, een onschuldige kantoorflirtage, die willen we ook allemaal.’

In de bedrijfskantine van Lena-Sophie van Haaren boycotten haar leeftijdsgenoten ‘Millennial Monday’. De avocado toast met 64 graden-ei, açaibowls, zuurdesemboterhammen met chipotlehummus en overnight oats die dan op het menu staan worden volgens haar alleen besteld en op Instagram gezet door een paar vijftigers die ‘Millennial Monday’ invoerden om millennials het gevoel te geven dat ze worden gewaardeerd. Die mensen hebben er volgens Van Haaren niets van begrepen. ‘Iedereen weet toch dat je op kantoor juist een zacht bolletje kroket met mosterd moet koesteren?’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden