KLM: ouderwetse klantenservice op de schop

ENTEBBE - Luchtvaartmaatschappij KLM wil een flink deel van de klantenservice in de toekomst via social media als twitter en Facebook laten lopen. Sinds kort kunnen klanten op elke vraag of opmerking via een van de netwerksites antwoord verwachten van KLM.

ANP

'Tijdens de aswolk hebben we in een paar dagen tijd meer over social media geleerd, dan de maanden ervoor', verklaarde Bram Gräber, directeur KLM Nederland zondag.

Het mes snijdt bij social media aan twee kanten. 'Het is voor ons een rijke bron van informatie over de klant en de klant krijgt direct antwoord.' Bovendien is het volgens KLM goedkoper.

Snellere en betere manier van klantenservice

Een ander voordeel is volgens Gräber dat klanten op dergelijke sites ook elkaar kunnen helpen. 'Elke Jan Jansen mag van ons een Youp van 't Hek zijn op social media. Op termijn is het een snellere en betere manier van klantenservice', meent Gräber.

De huidige klantenservice van KLM neemt deze taken op zich.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden