Jongerentijdschrift Break Out! stopt

AMSTERDAM (ANP) - Het jongerentijdschrift Break Out! stopt. Sanoma Uitgevers haalt het blad uit de markt, omdat ,,de oplage onder druk staat''. Dat maakte uitgever Hidde van der Louw dinsdag bekend. Op 10 april wordt een nieuw weekblad gelanceerd onder de naam Spam.

Van der Louw laat weten dat het verdwijnen van Break Out! en de komst van Spam ook te maken heeft met de ,,veranderende doelgroepbehoefte''. ,,Dat komt mede door internet. Jongeren lezen nieuwtjes over artiesten liever online. Een blad leent zich beter voor achtergrondverhalen en reportages.''

Spam

Spam is volgens de uitgever ,,een multimediaal jongerenmerk'', waarvan het tijdschrift een onderdeel is. Het concept omvat ook onder meer internet, diensten voor mobiele telefoons en danceparty's. Jongeren en hun leefwereld staan centraal.

Spam richt zich op jongeren van vijftien tot negentien jaar; Break Out! trok een jongere doelgroep. In de week voor de lancering van Spam, verschijnt Break Out! voor de laatste keer.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.