Interne mail ING: 'We waren veel te traag met informatie'

ING heeft nu ook in een interne mail aan de eigen medewerkers erkend dat de bank gisteren veel te traag was met het informeren van klanten over de grote storing met internetbankieren.

Beeld ING

'Gezien het feit dat bij dit soort storingen de precieze oorzaak niet altijd direct te achterhalen valt, heeft de communicatie enige tijd op zich laten wachten. Dit moeten we in de toekomst richting jullie en onze klanten verbeteren', staat er in de mail die vandaag naar personeelsleden is gestuurd. De NOS plaatste het bericht online.

Uit de interne mail blijkt verder dat bij de klanten die door de storing tijdelijk rood stonden, geen kosten in rekening worden gebracht. Ze hoeven zelf geen actie te ondernemen. Verder staat er wat er precies is gebeurd: 'In de nacht van dinsdag 2 april op woensdag 3 april is het boekingsproces van ING door een technisch probleem vastgelopen. Hierdoor moest de gehele verwerking gisteren opnieuw plaatsvinden. Mede vanwege het lange paasweekend waren er veel betaaltransacties en duurde deze verwerking langer.'

ING had deze problemen beter moeten communiceren, meldde de bank vanmorgen al tegenover de Volkskrant, maar herhaalt dat in de personeelsmail: 'We zijn ons ervan bewust dat het cruciaal is om op dit soort momenten te zorgen voor een juiste communicatie richting onze klanten en collega's.'

Woordvoerder Harold Reusken erkende vanmorgen de gebrekkige communicatie. 'Bij ons staat het schaamrood op de kaken', zei hij. 'Excuses zijn op zijn plaats'.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden