Update

ING voor zoveelste keer doelwit DDoS-aanval

ING is woensdagochtend opnieuw het slachtoffer geworden van een DDoS-aanval. Dat liet de bank via Twitter weten. Internetbankieren, iDeal en de mobiele app waren enige tijd 'beperkt beschikbaar.' De DDoS-aanval werd na circa 20 minuten verholpen, meldt een woordvoerder van de bank.

Beeld ANP

Voor ING was het vanochtend de zoveelste storing. Behalve de cyberaanvallen kampte de bank sinds vorige week ook een aantal keren met technische problemen waardoor internetbankieren niet mogelijk was. Dinsdagochtend konden klanten niet inloggen.

Vorige week woensdag kampte de bank met een grote storing waarbij sommige klanten op hun rekening een onjuist saldo zagen. Dat zorgde voor veel onrust. Directeur Nick Jue van ING Nederland bood de volgende dag zijn excuses aan. 'We hebben extra veiligheidsmaatregelen genomen, waardoor we nu sneller het goede en het slechte verkeer kunnen scheiden', een woordvoerder.

ING heeft geen idee waarom het de afgelopen week meerdere keren slachtoffer is geworden van een DDoS-aanval. Daarbij worden grote hoeveelheden data naar de bankservers gestuurd zodat die niet meer bereikbaar zijn voor klanten. ING had eerder al aangifte gedaan van de aanvallen. Een woordvoerder zei vanmorgen op Radio 1 dat het bedrijf niet bedreigd is of wordt afgeperst.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden