Hoe verdienen uitgevers geld met de iPad?

AMSTERDAM - Hoe verdienen uitgevers geld met de iPad? Die vraag probeerden uitgevers en experts vanavond te beantwoorden tijdens een iPad-bijeenkomst in het voormalige gebouw van dagblad Trouw in Amsterdam.

Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande en artdirector Jonathan Looman presenteerden de Bright iPad-app. Herman Kienhuis van uitgever Sanoma kwam met concrete cijfers over downloads, gebruik en ervaringen van consumenten van de apps voor Nu.nl, Autoweek, Gamer.nl en Viva. Adviesbureau Twynstra Gudde legde uit welke verdienmodellen werken voor de iPad.

Hans de Ridder van de Persgroep presenteerde de iPad-app voor de Volkskrant, Het Parool en Trouw, die over enkele weken verschijnt. De app richt zich in eerste instantie op krantenlezers, maar De Ridder kondigde al aan dat de Persgroep bezig is met apps die meer gericht zijn op mensen die niet opgegroeid zijn met het lezen van een krant.

Hieronder tweets over het iPad-evenement in Amsterdam.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden