Bericht van het Transitieteam Micha Wertheim

Het Transitieteam is druk doende beladen woorden te re-branden

Wekelijks geeft Micha Wertheim op deze plek berichten van het Transitieteam door aan de bezoeker van de Volkskrant-website. 

Taal is voor het Transitieteam van groot belang. Taal stelt ons in staat om te communiceren, te debatteren en te inspireren. Taal geeft ons kracht als we zwak zijn, moed als we wanhopig zijn en troost als we verdrietig zijn. Maar veel belangrijker nog dan dat: taal geeft copywriters woorden om niets mee te zeggen.

Nog veel belangrijker dan taal is branding. Merken stellen ons in staat om ons te identificeren met producten die ons een goed gevoel geven over wie we zijn en hoe we gezien willen worden. Het Transitieteam is dol op branding, omdat het creatives de kans geeft hun creativiteit te gebruiken zonder dat ze daarmee een gevaar vormen voor de status quo. Creatives zijn de kunstenaars die de Transitie vooruittrekken.

Soms is taal met al haar geschiedenis meer een last dan een lust voor de Transitie. Om de taal te zuiveren van smetten uit het verleden zijn creatives hard bezig beladen woorden te re-branden.

Zo begint het Transitieteam iedere dag met een kopje Revolution™ thee. Waar in het verleden revoluties een nare bijsmaak hadden omdat ze ons herinnerden aan opstand en verzet, is de enige bijsmaak bij Revolution-thee de uitstekende balans van exclusieve ingrediënten en uitgekiende smaakcombinaties. Revolution gaat over thee met een mooi verhaal. Zoals Revolution™ Tropial Green Tea, Revolution™ Dragon Eye Oolong Tea en natuurlijk de rustgevende Revolution™ Earl Grey Lavender Black Tea.

Zo is een Dissident™ ook al lang niet meer iemand die de transitie tegenwerkt en zo in een strafkamp belandt. Bij Dissident maken ze goed passende sportkleding die een bootcamp net dat beetje extra stijl geeft. Een beetje dissident drinkt Revolution thee!

Die overigens ook prima te combineren is met de spijkerbroeken van Democracy. Want wie denkt dat er na de Transitie geen ruimte is voor democratie heeft buiten de denim-industrie gerekend.

En wie geen nieuwe kleren nodig heeft maar toch mee wil met de Transitie kan altijd nog een beetje Freedom opspuiten. Want de vrijheidsconcepten van Jamai en Ruth Jacott vallen in het niet bij wat mooie parfum van Tommy Hilfiger ons leert over wat het betekent om in all vrijheid te kiezen voor het Brand dat bij jou past.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.