Frits: glossy op de hartslag van Eindhoven

EINDHOVEN (ANP) - Een nieuwe stadsglossy rolde vrijdag van de drukpers en glijdt maandag bij 25.000 'succesvolle' 35-plussers in Eindhoven door de brievenbus. Frits, heet het luxe magazine is een productie van Wegener Nieuwsmedia. ,,De onderwerpkeuze volgt de hartslag van de stad'', aldus redactioneel manager Hans Matheeuwsen vrijdag met het eerste exemplaar in de hand.

De artikelen in Frits, een vingerwijzing naar Frits Philips, hebben raakvlakken met zakelijke, sportieve en culturele aspecten van Eindhoven. Maar ze gaan vooral over het goede leven en de Eindhovenaren zelf. Bekend en onbekend.

Wegener werkt aan vergelijkbare initiatieven in Den Bosch en Breda. De lezers van Frits zijn uit de hoge en zeer hoge inkomensklasse geselecteerd en ontvangen het magazine zes keer per jaar gratis thuisbezorgd.

Matheeuwsen benadrukt dat de redactionele inhoud van Frits volledig onafhankelijk is. ,,Frits is geen braaf magazine. De meeste artikelen zijn geschreven door redacteuren van het Eindhovens Dagblad. Daardoor zijn we erin geslaagd een pittige maar lekker leesbare toon aan te slaan.''

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden