Recensie Humanworld

Er staan geen uitschieters op Humanworld, maar uiteindelijk nestelen Peter Perrets liedjes zich toch vast ★★★☆☆

Al een paar weken uit en aanvankelijk een beetje teleurstellend, dit nieuwe solo-album van Peter Perrett, de Britse zanger en gitarist die na successen met The Only Ones decennialang aan de heroïne verslaafd was, om twee jaar geleden een spectaculaire comeback te maken.

De diepgang die Perrett (67) op het album How the West Was Won (2017) bereikte haalt hij niet op Humanworld. Maar liedjes schrijven kan hij nog steeds. De toon is wat minder zwaar, het geluid (zijn zonen spelen bas en gitaar) wat voller en een echte uitschieter lijkt op het eerste gehoor te ontbreken.

Maar Perrett verdient wat meer aandacht en uiteindelijk nestelen liedjes als Heavenly Day en The Power is in You zich toch vast. Perretts stem klinkt wat zelfverzekerder met nog altijd dat nasale wat aan Lou Reed doet denken. Het gaat nog altijd goed met Peter Perrett en dat mogen we horen in twaalf mooi verzorgde popliedjes.

Humanworld

Peter Perrett

★★★☆☆

Pop

Domino/V2

Gijs Groenteman gaat in onze illustere archiefkast in gesprek met mensen die hem hebben verwonderd. Rapper Pepijn Lanen, schrijver Paulien Cornelisse en kunsthandelaar Jan Six passeerden al de revue.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden