Recensie Everything is love
En opeens was daar een nieuw album van Beyoncé en Jay-Z: een tikkeltje vlak maar met leuke teksten
En ineens was daar zaterdagavond laat een nieuw album van Beyoncé en Jay-Z. Everything Is Love verscheen onaangekondigd onder hun familienaam The Carters.
The Carters: Everything Is Love
Beyoncé en Jay-Z
Vooralsnog alleen te beluisteren op Tidal
JAY-Z vertelde er vorig jaar al over tegen The New York Times. Na Beyoncé’s album Lemonade waarop ze haar twijfels over de houdbaarheid van haar huwelijk verwoordde, kwam echtgenoot JAY-Z vorig jaar met het album 4:44 waarop hij beterschap beloofde.
Everything Is Now is het derde album van hun huwelijkstrilogie en moet vooral duidelijk maken dat de twee weer helemaal voor elkaar hebben gekozen. Ze hebben in elk geval zin in elkaar. In het openingsnummer Summer zingt Beyoncé smachtend: ‘Let’s make love in the summertime (…) I want you to come inside right now so you know just how I feel.’
Muzikaal is dit een van de best uitgewerkte nummers. De juiste zwoele, wat hitsige productie en vocalen die lekker tegen elkaar glijden. Ook Apeshit is sterk, met een lekker meezingbaar refrein van Beyoncé met Quavo van het raptrio Migos: ‘Have you seen the crowd going apeshit.’
Hoewel Beyoncé hier de dominante partij lijkt, is het geen popalbum zoals Lemonade dat was. Het ontbreekt Everything Is Love aan sterke ballads of danskrakers in de orde van Crazy In Love. De nummers zijn een tikkeltje vlak, en blijven in een zelfde tempo hangen. Het leukst zijn de teksten. Bey en Jay, de John en Yoko van de hiphop, delen graag hun sores met het publiek, met een vermakelijk album als resultaat.
Hoe Beyonce en Jay-Z de geschiedenis opeisen met kunst in het Louvre
Ze mag de Mona Lisa zijn van deze tijd, inclusief mystiek rond haar persoonlijk leven. Haar man is een van de machtigsten in de Amerikaanse entertainmentindustrie. In een nieuwe film van hun gezamenlijke nummer Apeshit richten Beyoncé en Jay-Z hun blik, en dus de onze, op machtsverhoudingen in het verleden.