modespullen
Eenvoudige maar technologisch hoogstaande ontwerpen voor de man
Jan met de pet
Optelsom
Zweedse messenfabrikant Morakniv + tassenmerk Sandqvist = Oprolbare lederen keukenmessenhouder, € 199.
Haal de teddybeer in jezelf naar boven
Jasje, Topman, € 90.
Bomberjack, Patagonia, € 150.
Fleecejack, Samsøe & Samsøe x Kansas, € 149.
Met teddyvoering, Scotch & Soda, € 179,95.
Met col, Arket, € 115.
Kou smeekt om een Sherlock- of Tommy Shelby-pet, en regen om een emmerhoedje of een zuidwester. Hozen maar!
Jonathan Richard Newsboy Cap van Iers Donegal-tweed, € 120.
Wollen pet met oorkleppen van het Belgische merk City Sport, € 86,50. Ook te koop bij Jos van Dijck in Utrecht en online.
Honderd procent waterdichte want getapete regenhoed met kinkoord van Ortlieb, € 32.
Geruit pvc buckethoedje van Daily Paper, € 65.
Parmezaanse kaars
Ze zijn handgemaakt, branden 60 uur en geuren rijk naar de klassieke Aqua di Parma-cologne, kruidnagel of amber.
Gele kubuskaars van Aqua di Parma, € 100.
Witte kubuskaars van Aqua di Parma, € 100.
Zwarte kubuskaars van Aqua di Parma, € 100.
Vliegende Hollanders
Goed nieuws voor mannen of vrouwen die ervan dromen hun vliegbrevet te halen. Kledingmerk PME Legend (dat overigens pico bello pilotenlammy’s verkoopt) biedt iedereen vanaf 17 jaar de kans om een Private Pilot Licence te halen ter waarde van een kloeke 10 duizend euro. Met dat brevet mag je vliegen in Europees geregistreerde vliegtuigen die geen commerciële vluchten zijn. Wie daar oren naar heeft moet er wel wat voor doen natuurlijk: zich allereerst inschrijven op flywith.pme-legend.com en daar wat gegevens achterlaten, z’n favoriete PME Legend-outfit kiezen, de vliegvaardigheid testen met drie minispellen en uitleggen waarom hij of zij die Private Pilot Licence zou willen (of moeten) winnen. Daarbij wordt er dagelijks een PME Legend Curtis Jeans weggegeven en elke maand een bezoekje aan een vliegsimulator. Inschrijven kan nog tot 15 november.
Luxe verbond
Sinds Uniqlo, de onder modeliefhebbers populaire Japanse modeketen die sinds vorig jaar een Nederlandse vestiging heeft, de samenwerking is aangegaan met de Franse modegrootheid Christophe Lemaire, kunnen we ons twee keer per jaar verheugen op zijn Uniqlo-U-collectie. Wie bekend is met het werk van Lemaire (hij voert sinds 1991 zijn eigen label en was artistiek directeur bij modehuizen Lacoste en Hermès) weet dat Lemaire de godfather is van eenvoudige luxekleding. Ook Uniqlo doet waar het in uitblinkt, namelijk eenvoudige maar technologisch hoogstaande ontwerpen maken. Dit alles komt samen in een vrouwen- en een mannencollectie, en met name de mannen vallen in de prijzen met jassen, broeken en shirts in sterke kleuren.