Review

De vlugge coloratuurnootjes van Anett Fritsch zijn allemaal raak

Dat Anett Fritsch wat kan, wisten we al. Vorig jaar was de Duitse sopraan in Nederland te horen bij De Nationale Opera (als Ginevra in Händels Ariodante) en in de ZaterdagMatinee (in Catone in Utica van Vivaldi). Ze zette de operawereld op haar kop door in vijf maanden tijd alle drie de grote vrouwelijke rollen uit Mozarts Le nozze di Figaro te zingen: Susanna, Cherubino en de gravin Almaviva.

Cover van Anett Fritsch

Nu demonstreert Fritsch haar veelzijdigheid ook op cd, op een album waarin ze wordt bijgestaan door het Münchener Rundfunkorchester en de belangrijkste sopraan-aria's zingt uit Le nozze, Don Giovanni en Così fan tutte.

Waar zo'n album met hoogtepunten voor veel zangers een vehikel is om virtuositeit te tonen, word je bij Fritsch elke keer weer in een ander verhaal gezogen. Virtuoos is ze zeker ook: haar vibrato kent veel schakeringen, de vlugge coloratuurnootjes zijn allemaal raak.

Mozart-aria's

Anett Fritsch
Klassiek
Orfeo

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden