De Persgroep koopt AutoTrack voor 26 miljoen euro

De Persgroep, in Nederland uitgever van ondermeer de Volkskrant, AD, Trouw en Parool, heeft autohandelsite AutoTrack voor 26 miljoen euro gekocht van Koninklijke Wegener. Dat hebben de bedrijven vandaag bekendgemaakt.

Beeld AutoTrack.nl

De Persgroep krijgt op zijn beurt voor twee miljoen euro aan advertentieruimte terug in de print- en online-uitgaven van Wegener. De vorige keer dat een Nederlandse site voor een hoger bedrag van eigenaar wisselde was, voor zover bekend, in 2010. Toen kocht de Telegraaf Media Groep de socialenetwerksite Hyves voor naar schatting 50 miljoen euro. Vorig jaar kocht De Persgroep VNU Media, maar het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

AutoTrack is de grootste Nederlandse website voor de in- en verkoop van auto's, en trekt naar eigen zeggen 1,2 miljoen unieke bezoekers per maand. Ongeveer 4.800 autodealers zijn bij de website als abonnee aangesloten. De geconsolideerde boekwaarde aan het einde van vorig jaar bedroeg 3 miljoen euro.

Sander van den Hout, directeur van Wegener Digital, verhuist mee naar De Persgroep. Ook zustersite JobTrack wordt bij De Persgroep ondergebracht.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden