OmbudsclownPuzzelen

De Ombudsclown schept duidelijkheid voor peuzelaars

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

De klacht

‘Afgelopen zaterdag 2 mei werden de oplossingen en de winnaars van de Paaspuzzels gepubliceerd’, schrijft Wilma Mantel uit Lisse. ‘Had ik alle antwoorden van de woordkraker goed en wellicht een prijs gewonnen? Hoera, ik had de juiste antwoorden gegeven, maar helaas geen prijs gewonnen. Dat ik niet tot de prijswinnaars behoor, daar kan ik verder mee leven, maar wat ik mis is een verdere toelichting over het aantal inzenders en de goed-foutpercentages. Want mijn antwoorden waren dus 100 procent goed, maar wat zegt dat over mijn puzzelintelligentie ten opzichte van de overige inzenders? Daar kraken mij hersens nu al het hele weekeinde over. Kan de Ombudsclown mij misschien meer duidelijkheid verstrekken?’

De Ombudsclown

Duidelijkheid verstrekken is niets voor de Ombudsclown. Maar puzzelaars die klagen (en dat doen ze graag, die puzzelaars) worden niet overgeslagen, dus Wilma Mantel krijgt een kinderachtige troostprijs: een voorraad krakelingen waar ze gewoon misselijk van wordt.

Klagen loont! didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden