Ombudsclown Callcentra

De Ombudsclown probeert bellen met die vermaledijde callcentra lolliger te maken

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

De klacht

Vlak voor mijn vakantie zag ik dat de Volkskrant al na drie weken de abonnementskosten van mijn rekening had afgeschreven’, schrijft Annemiek van der Meulen uit Dronten. ‘Dat zal wel een foutje zijn, dacht ik, en ik boekte het bedrag terug. Bij thuiskomst geen krant op de mat en dat is raar, zeker na een vakantie. Tussen de post wel een acceptgiro en dat bedrag heb ik direct overgemaakt. Diezelfde ochtend gebeld met een callcentrummeneer. ‘Meneer, ik heb betaald en ben al decennialang lid, dan kunnen jullie het toch niet maken om de krant voor het paasweekend niet bij mij te bezorgen? Als ik morgen geen krant heb, zeg ik mijn abonnement op!’ Domme reactie natuurlijk. Vanmorgen opnieuw gebeld, met alweer een aardige meneer die, computer says no, niet kon zien of mijn betaling al binnen was. Niemand op dat vermaledijde callcentrum is in staat om ervoor te zorgen dat mijn krant morgen op de mat ligt. Dit is toch niet leuk Ombudsclown?’

De Ombudsclown

De Ombudsclown schenkt Van der Meulen een headset, zodat ze misschien weer lol krijgt in de klucht die bellen naar vermaledijde callcentra is.

Ook klagen? didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden