De ombudsclownKlagen

De Ombudsclown maakt een uitzondering: niet klagen loont ook

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

De klacht

De Ombudsclown vierde deze week haar eerste lustrum met een Ombudsclown Special in katern V. Erika Schoenmakers uit Zutphen miste iets in deze zelf-feliciterende productie. ‘Beste Ombudsclown’, mailde Schoenmakers, ‘lees ik vandaag dat de Ombudsclown vijf jaar bestaat. De eerste die door de Ombudsclown ooit met een cadeautje verrast werd was ik! En dat wordt niet eens vermeld..... Hoe kan dit?’

De Ombudsclown

De Ombudsclown is van mening dat Erika Schoenmakers eigenlijk niks te klagen heeft, maar grijpt haar bericht aan om een feestelijke uitzondering op de regel te maken: niet klagen loont voor deze ene keer ook. Onder lezers die eigenlijk niks te klagen hebben verloot de Ombudsclown het kipreceptenboek dat Schoenmakers in 2014 uitkoos, het allereerste Ombudsclown-cadeau: Kip zoekt kok, ‘een kookboek boordevol heerlijke kipgerechten van over de hele wereld’. 

Niet klagen loont ook! Mail uiterlijk 12 februari naam en adres naar didu@volkskrant.nl om mee te loten.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden