OmbudsclownKlacht

De Ombudsclown laat het aan iemand met gevoel voor humor over

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

null Beeld

De klacht

‘Zeer regelmatig lees ik de Ombudsclown en nooit, maar dan ook nooit vind ik het geestig’, aldus Jo Sieben. ‘Bij het woord clown denk ik aan grappig, maar daar denkt de Ombudsclown blijkbaar anders over. Grappig zou kunnen zijn als de ‘clown’ niet zou ingaan op de klacht (immers het gaat toch over zaken waar niets aan te doen is) en een antwoord geeft wat nergens op slaat. Nu gaat het antwoord vaak deels in op de klacht en heel vaak is het een arrogant antwoord en arrogantie en humor verdragen elkaar wat mij betreft meestal niet goed. Misschien is het wel de bedoeling om niet grappig te zijn en dat dat dan weer als grappig moet worden beschouwd. Wat mij betreft gauw kappen met deze flauwe bladvulling en laat iemand mét gevoel voor humor de tekst maken.’

Iemand met gevoel voor humor

Ken je de mop van de blinde timmerman? Die slaat nergens op.

Klagen loont! didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden