SATIREDe ombudsclown

De Ombudsclown keert op omslachtige wijze een prijs uit

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

Gidi Heesakkers
null Beeld

De klacht

‘Geachte Ombudsclown’, schrijft Herman te Riele. ‘Wij ruilen onze krant dagelijks met de Volkskrant van de buren en ik stuur regelmatig de oplossing van zaterdagse puzzels in. Helaas, nog nooit iets gewonnen, en ik vraag me langzamerhand af of het feit dat ik geen abonnee ben hier iets mee te maken heeft. Nu kan ik de naam van mijn buurman onder de oplossing zetten, maar daar moet ook een IBAN bij voor het uitbetalen van de prijs, dus dat gaat niet werken. Ik hoop dat u aan deze klacht van een niet-abonnee aandacht wilt geven.’

De Ombudsclown

Bij de Ombudsclown hebben ook niet-abonnees altijd prijs. De Ombudsclown wil graag een bedrag overmaken naar de buurman van Herman te Riele. De buurman krijgt de opdracht om van dat geld een passende prijs uit te zoeken voor Te Riele en hem het gevoel te geven dat hij een winnaar is. De gewaardeerde Volkskrant-abonnee komt er zelf bekaaid vanaf.

Klagen loont! didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden