De ombudsclown 'Ten eerste'

De Ombudsclown kan ‘Ten Eerste’ zo 1-2-3 niet veranderen

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

Beeld Einur Amikishiyev

De klacht

‘Beste Ombudsclown’, begint Richard Engelfriet uit Tilburg. ‘Al een tijdje erger ik me aan het gebruik van de term ‘Ten Eerste’ in uw krant. Vandaag was het ook weer raak: 15 pagina’s lang ‘Ten Eerste’. Dat is halverwege het eerste katern! Wie zo lang ‘ten eerste’ zegt, is wat mij betreft net zo irritant als een dominee die tot 15 keer toe in een preek ‘tot slot’ zegt en maar door blijft ratelen. Ik stel voor dat we de voorpagina beschouwen als ten eerste, en dat de krant daarna weer gewoon gaat tellen. Pagina 2 is ten tweede, pagina 3 ten derde, enzovoorts. Op die manier kan ik mijn kinderen ook weer fatsoenlijk leren tellen. Nu denkt mijn zoontje dat je in plaats van 15 ook gewoon ‘ten eerste’ kan zeggen.’

De Ombudsclown

Ten eerste: de Ombudsclown begrijpt Engelfriets beklag over ‘Ten Eerste’, maar kan zo 1-2-3 niets aan de gang van zaken veranderen. Tot slot: Engelfriet krijgt het boek Genieten van getallen.

Ook klagen? Bereik de Ombudsclown via didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden