Ombudsclown Natte krant

De Ombudsclown is een clown van zijn woord

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

De klacht
Wim Schaap uit ’t Harde (‘langer dan 45 jaar abonnee’) werd afgelopen zomer exclusief een declaratieregeling toegezegd door de Ombudsclown. Tot nu toe declareerde hij één keer een gekochte (want niet bezorgde) krant. Van het door de Ombudsclown overgemaakte bedrag trakteerde hij zijn achterkleinkind op ‘een zeer lekker ijsje’. Nu mailt Schaap: ‘Beste Ombudsclown, zaterdag 22 december 2018 werd ik verrast door een halfnatte krant. De krant hing meer buiten dan in de brievenbus en als het regent... Ik zal dus binnenkort de spaarpot van mijn achterkleinkind gaan vullen. Voor een ijsje is het nu immers te koud.’

De Ombudsclown
De Ombudsclown maakt 3,85 euro over naar Wim Schaap, die nog drie keer een bonnetje mag opsturen. Overigens is de Ombudsclown van mening dat het nooit te koud is voor een lekkere ijsco.

Ook klagen? didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden