OmbudsclownBelofte

De Ombudsclown geeft een lezer de eer en glorie die hij verdient

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

De klacht

De Ombudsclown beloofde vorige week een uitzondering te maken op de Ombudsclown-regel: voor één keer zou niet klagen, maar niet klagen lonen. Precies negentig tevreden lezers wilden meeloten voor het kipreceptenboek. Arnold Nolten uit Amsterdam trok de betrouwbaarheid van de Ombudsclown in twijfel. Op 20 juni 2019 besprak de Ombudsclown mijn probleem als vegetarische puzzelaar om steeds tegen de plaatjes van vlees en vis aan te moeten kijken in de Volkskeuken-column naast de puzzels. Mij werd een slaapmasker toegezegd. Tot op heden heb ik niets ontvangen en ik heb sterk het vermoeden dat niemand ooit iets ontvangt van de Ombudsclown. De klachten van lezers worden slechts gebruikt ter meerdere eer en glorie van de Ombudsclown zelf.’

De Ombudsclown

De Ombudsclown komt haar beloften na. Vaak laat. Zelden nooit. Het slaapmasker is alsnog bij Nolten bezorgd. De winnaar van Kip zoekt kok is Hennie ‘Ik heb ook twee kippen die een kok zoeken’ Dorrestijn uit Zeist. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd, maar er kan de Ombudsclown niet genoeg worden geklaagd.

Klagen loont! didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden