Datingshow van De Mol op ABC

Talpa Content, het tv-productiebedrijf van John de Mol, heeft een programma-idee verkocht aan de grote Amerikaanse zender ABC. Het gaat om de nieuwe realityshow Dating in the Dark, meldde een Talpa-woordvoerder woensdag....

In zijn Endemol-tijd verkocht De Mol vaker programma-ideeën aan grote partijen in de Amerikaanse markt, zoals de hit Big Brother, Fear Factor en Deal Or No Deal. Met het huidige Talpa is het de eerste grote deal die hij met een belangrijke Amerikaanse zender heeft gesloten.

In Dating in the Dark wordt onderzocht in hoeverre mensen verliefd kunnen worden op een persoon die ze heel goed leren kennen, maar niet kunnen zien. Speciaal voor de Amerikaanse markt heeft Talpa een proefaflevering gemaakt. Die is door ABC gekocht. Daarbij zijn er nog vijf extra afleveringen besteld. In eerste instantie komen bij ABC dus zes afleveringen op tv.

Naast dit programma-idee timmert Talpa Content internationaal ook aan de weg met I Love My Country. In Nederland is dat programma bekend als het door Linda de Mol gepresenteerde Ik Hou Van Holland. De Mol heeft het al aan zes landen verkocht, terwijl er nog met diverse landen gepraat wordt.

De mediamiljardair onderhandelde vorig jaar ook al met ABC over de omstreden real life soap De Gouden Kooi. De Amerikaanse zender had een optie genomen op het programma, maar vond het te duur om te maken. De Mol deed anderhalf jaar geleden zijn zender Talpa/Tien over aan RTL Nederland, in ruil voor een belang in dat mediabedrijf. Hij is bovendien weer mede-eigenaar van de internationale televisieproducent Endemol.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden