CvdM: programma en tijdschrift mogen zelfde naam

AMSTERDAM (ANP) - Een commercieel programma mag dezelfde titel hebben als bijvoorbeeld een tijdschrift. Dat heeft het Commissariaat van de Media donderdag laten weten. Voorheen was deze zogeheten titelsponsoring in strijd met het sluikreclameverbod.

Het Commissariaat heeft beleidsregels opgesteld op grond waarvan onder voorwaarden ontheffing kan worden verleend van het sluikreclameverbod. De naam en het logo van een tijdschrift of ander product mogen worden gebruikt in de titel en leader van het programma, maar er mogen geen producten of diensten van de sponsor worden getoond in het programma. Ook moet de omroep aantonen dat de scheiding tussen redactie en commercie gewaarborgd blijft.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden