BlackBerrymaker wil meer naar consument toe

RIM, de producent van BlackBerrytelefoons, wil zich meer gaan richten op de consumentenmarkt. Dat zei de nieuwe topman van het bedrijf, Throsten Heins, vandaag. Heins nam gisteren de plaats in van de oprichters van het technologiebedrijf.

Thorsten Heins Beeld reuters

Heins zei geen grote veranderingen bij het RIM aan te willen brengen. Het meer verleggen van de focus naar de consument is 'geen aardverschuiving'. Dit is volgens de van oorsprong Duitse topman ook niet nodig. 'Wij veranderen mee met onze strategie'. Heins liet ook weten niet van plan te zijn om het bedrijf op wat voor manier dan ook op te splitsen.

Heins, tot gisteren operationeel directeur van RIM, nam het stokje zondag over van de topmannen Jim Balsillie en Mike Lazaridis. RIM maakt moeilijke tijden door, omdat de BlackBerry de laatste tijd rap terrein verliest aan de iPhone van Apple en aan telefoons die draaien op het Android-besturingssysteem van Google.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden