Bij De Internetshop kan er voor klagers geen taart meer van af

De familie Van Leeuwen heeft een wasmachine nodig, maar geen zin om uren lang winkel in, winkel uit te lopen om alle apparaten te vergelijken....

Het bedrijf belooft levering op 20 april – ergens tussen elf uur ’s ochtends en drie uur ’s middags.

Mevrouw Van Leeuwen neemt voor die dag vrij. Ze wacht en wacht, maar de bezorger komt niet opdagen. Om vier uur belt ze waar de bestelbus van de Internetshop blijft. Elk moment kan de bezorger op de stoep staan, verzekert het bedrijf. Als er na zessen nog geen apparaat is, belt Van Leeuwen opnieuw. Dan komt de aap uit de mouw: de wasmachine zal pas de volgende dag aan de deur worden afgeleverd.

Een allerbelabberdste gang van zaken, concludeert Fons van Leeuwen. Hij eist een passende compensatie van de verkoper en een excuus – de bezorger deed niet eens moeite om te bellen dat hij het niet zou redden.

Het antwoord van de Internetshop is kort: ‘Wij hebben notie genomen van uw ongenoegen. Helaas gaan wij niet in op uw verzoek om compensatie. De situatie is voor ons als ernstig genoeg.’

‘We zitten hier om geld te verdienen, niet om geld weg te geven’, reageert Rob Groen van de Internetshop als Op=Op om opheldering vraagt. ‘Natuurlijk heeft de familie Van Leeuwen gelijk, maar ik geef geen compensatie.’ Reden: er zijn zo veel klagende klanten dat het bedrijf wel aan de gang kan blijven. ‘Ik verdien maar tien tot vijftien euro op een wasmachine, een bos bloemen sturen kost al vlug dertig euro.’

De Internetshop zegt problemen te hebben met de leverancier van zijn witgoed. De eerste is failliet gegaan, de tweede bleek niet op tijd te bezorgen of machines kapot af te leveren. ‘Het heeft ons al tienduizenden euro’s gekost’, zegt Groen, die stelt dat hij die schade nergens kan verhalen.

Volgens hem staat de klant al acht jaar voorop bij de Internetshop. Vroeger gaf hij een taart aan klanten die een gerede grond tot klagen hadden. ‘Dat kan niet meer. Ook wij zijn dupe van de situatie.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden