Het nieuwe eten Groentebroodjes

Beleg de groentebroodjes met allerlei lekkers want ze smaken zoals de verpakking oogt: saai

Wat ze verzinnen, in de voedselindustrie!

De groentebroodjes van de Albert Heijn.

Deze rubriek ontleent steevast veel plezier aan de nogal potsierlijke kreten en aanstellerige vormgeving op verpakkingen van nieuwe producten. Niet zelden kan voedsel opeens tegen de consument praten of wordt er een authentieke sfeer geveinsd door een sympathiek verhaaltje over de oprichters.

Niets van dat al bij de nieuwe groentebroodjes van de Albert Heijn. Er is geen marketingcampagne bij bedacht, het zijn gewoon kleurige broodjes in een doorzichtig plastic zakje met op het etiket: ‘Groentebroodjes’. We mogen zelf bedenken wat dat precies zijn en waarom we ze willen eten.

De broodjes komen in vier smaken, met overeenkomstige Instagramwaardige kleuren: biet/rood, spinazie/groen, bloemkool/crème en paprika/oranje. De belofte is dat 35 procent bestaat uit deze groente. Gooi ze 5 tot 7 minuten in de oven en klaar zijn ze.

Wie wel eens een bloemkoolpizzabodem heeft gegeten weet dat de combinatie deeg en groente turboprima werkt. Belangrijk verschil met deze bloemkoolpizza: die beleg je met allerlei lekkers. Ons advies is dat ook te doen met het groentebroodje, want die dingen smaken zoals de verpakking oogt: saai.

Bij de bietenvarianten proef je nog vaag de aarde-achtige smaak, maar bij de spinaziebroodjes is geen spinazie te ontdekken. ‘Gewoon een pitabroodje’, aldus een proefpersoon na één hap - en die eet je ook niet kaal. Beetje uitleg was misschien toch wel handig geweest, AH. Een serveertip, meer vragen we niet.

Cijfer: 5

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.