Amsterdam Fashion Week trekt 25.000 bezoekers
De jubileumeditie van de Amsterdam Fashion Week heeft 25.000 bezoekers getrokken. Vandaag is de laatste dag van het evenement, dat dit jaar 10 jaar bestaat.
Voorafgaand aan het catwalkprogramma op het Westergasfabrieksterrein, dat donderdag begon, hadden al diverse mode-evenementen plaats voor het grote publiek. De catwalkshows zijn bedoeld voor de professionals en bieden een podium aan zowel gevestigde ontwerpers als nieuw talent. Onder anderen Spijkers & Spijkers, Ilja Visser, MarryMe JimmyPaul en Winde Rienstra toonden hun nieuwste werk.
De Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam, zoals het sinds kort officieel heet, kent een zomer- en wintereditie. De laatste edities is er steeds meer aandacht voor de modeliefhebbers, die nu ook tegen betaling enkele catwalkshows kunnen bijwonen. Het zogeheten Downtownprogramma voor de niet-professionals begon al op 18 januari en duurde 10 dagen.
Volgens een woordvoerster van de organisatie liepen meer dan 400 modellen over de catwalks, gingen er 200 bussen haarlak doorheen, werd 500 meter nephaar gebruikt, waren de hoogste hakken 27 centimeter en kreeg het publiek 10.000 goodiebags mee. De livestream via internet werd 14.000 keer bekeken en de best bekeken show was van Matthijs van Bergen.