Aantal mobiele bellers nadert vier miljoen

De groei van het mobiele bellen gaat steeds harder. Het aantal klanten van de vijf aanbieders steeg in maart met het recordaantal van 350 duizend tot plusminus 3,7 miljoen, waarmee bijna één op de vier Nederlanders een 'mobi' heeft....

Van onze verslaggever

Dat stelde commercieel directeur W. Schrijver van Ben gisteren tijdens een persbijeenkomst. De spectaculaire groei heeft bij Ben en KPN al tot complicaties geleid. Ben legde de verkoop van losse telefoonkaarten de afgelopen twee weken stil omdat 'niet de juiste ondersteuning' gegeven kon worden. Bij KPN kunnen de bijna 850 duizend klanten met een vooruitbetaalde telefoonkaart (prepaid) 's avonds tussen zeven en tien uur moeilijk contact krijgen door overbelasting van de centrale die de beltegoeden bijhoudt.

Ben-directeur Schrijver verklaart de explosieve groei uit de stroom reclame en publiciteit die de komst van de nieuwe aanbieders Ben, Telfort en Dutchtone met zich meebracht. KPN profiteerde daar het meest van. De marktleider groeide naar 2,4 miljoen klanten en wist met 40 procent de meeste nieuwe klanten binnen te halen.

Libertel, nummer twee achter KPN, kreeg 30 procent van de groei en telt nu ruim 1,4 miljoen klanten. De rest werd verdeeld over de drie nieuwkomers.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden