ColumnAaf Brandt Corstius

Aaf leest sterren: J.K. Rowling een nieuwe look, Bassie & Adriaan een kledinglijn

Elke vrijdag belicht Aaf Brandt Corstius twee opmerkelijke celebritynieuwtjes. Vandaag: J.K. Rowling en Bassie & Adriaan.

J.K. Rowling.Beeld Reuters

Liefdesbaby

En zo blijken er altijd weer nieuwe, innovatieve manieren te zijn om het sterrennieuws te brengen. Bij The Daily Mail hadden ze gisteren een foto van J.K. Rowling, Harry Pottermiljonaires, op de site gezet, en daar kon je met je muis overheen scrollen en dan verscheen, klabam, haar gezicht in haar nieuwe look. Daarmee verscheen Rowling op de première van de documentaire Finding the Way Home, een zijproduct van haar stichting, waarmee zij kinderen die in weeshuizen zitten terwijl ze familie hebben, terug wil laten keren naar die familie.

Want J.K. Rowling heeft dus een geheel vernieuwde uitstraling, de vrouw die al jaren door het leven ging met hetzelfde keurige lange blonde kapsel en van die make-up die make-upartiesten altijd ‘natuurlijk’ noemen. Die tijden zijn voorbij. Rowling heeft nu vuurrood haar en knalrode lippenstift, een flinke lijn op de oogleden en grote, wapperende nepwimpers. Ze is een beetje de liefdesbaby van Elsbeth Etty en Celine Dion. Edgy, zo noemen ze die uitstraling in de modewereld. Of in ieder geval noemen ze dat zo bij America’s Next Top Model.

Ondertussen hadden Rowlingfanaten het druk met iets heel anders, want ze had op Twitter haar headerafbeelding veranderd in een foto van drie tarotkaarten. Fans zagen in de kaarten van het skelet, het zwaard en de zeeslang meteen het gehele plot van de nog te verschijnen film Fantastic Beasts 3. Misschien betekent Rowlings nieuwe rode haar ook wel iets. Fans, aan het werk!

Bas en Aad van Toor, ofwel Bassie & Adriaan.Beeld ANP Kippa

Allememaggies

Ook voor andere hardcore fans, namelijk die van Bassie en Adriaan, is er goed nieuws. De acrobaat en de clown, die al jaren niet meer actief zijn in de showbizz, hebben een kledinglijn gelanceerd met hoodies en T-shirts met daarop legendarische uitspraken uit hun gouden tv-tijd.

Op de truien en shirts staan onder andere de beroemde citaten ‘Allememaggies’, ‘Drommels drommels drommels’, ‘Watzeggie?’ en, geheel interpunctieloos, ‘Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen’. Op de site van Adriaan, die adriaan-homepage.nl heet, staat een link naar de kleding, plus de belofte dat er ook caps en beanies aankomen. Hip!

De kledinglijn krijgt ook een interactief tintje, meldt telegraaf.nl: ‘Liefhebbers van het duo kunnen zelf ook kreten aandragen die zij graag op de kleding zouden willen zien.’

Oké, aandragen zullen we. En wel meteen. We doken nog eens in het Bassie en Adriaan-archief en vonden daar allerlei parels, vooral afkomstig van Bassie. Meestal gaan ze over moeheid: ‘Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken’ – leuk voor op een pyjama, denken wij zo – of anders: ‘Ik ben niet moe, maar m’n voetjes wel!’ Zijn uitspraken gaan ook vaak over honger: ‘Ik heb best trek in slagroomtaartjes’. Prima truientekst.

En dan is er natuurlijk de klassieker ‘Alles is voor Bassie, alles is voor Bassie’, die ook op een hoodie moet. Uw sterrenkijker zou zelf veel voelen voor een trui met daarop Bassie’s iconische huilgeluid: ‘Imimimimimimimimimimimi.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden