10.000 kerstpakketten na twitteractie Lidl

Dankzij een uit de hand gelopen twitteractie van de Belgische tak van supermarktketen Lidl zullen 10.000 gezinnen de komende kerst extra lekker eten. Dat zei Pieterjan Rynwalt, een woordvoerder van de Lidl dinsdag. 'We hadden nooit verwacht dat onze actie zo'n succes zou worden, maar we zijn erg enthousiast over het succes.'

De in België niet heel bekende supermarktketen gaf aan zestien journalisten een pakket met eten voor de feestdagen mee na een rondleiding. Op dat pakket stond dat Lidl vijf van dergelijke pakketten zou schenken aan de voedselbank, als de journalisten een tweet zouden plaatsen met #luxevooriedereen. Uiteindelijk is de hashtag, dankzij een sneeuwbaleffect, binnen 24 uur 1534 keer geplaatst op Twitter. Per tweet, voorzien van de hashtag, keert de onderneming vijf pakketten uit.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden