'Serious Request bereikt 12,3 miljoen mensen'

3FM Serious Request heeft wederom een recordaantal mensen bereikt. Maar liefst 12,3 miljoen Nederlanders volgden de actie via radio, televisie of internet. Dat zijn er 200.000 meer dan vorig jaar, maakte de radiozender bekend.

Bezoekers van het Glazen Huis in Leeuwarden. Beeld epa

Het Glazen Huis stond dit jaar in Leeuwarden. Dj's Giel Beelen, Coen Swijnenberg en Paul Rabbering maakten hier vlak voor kerst 6 dagen lang 24 uur per dag radio en televisie zonder te eten. De actie leverde eveneens een recordbedrag op van 12,3 miljoen euro. Dit geld gaat naar het Rode Kruis voor de bestrijding van kindersterfte als gevolg van diarree.

Het bereik blijkt uit een steekproef onder ruim 1000 mensen van 10 jaar en ouder van bureau RadioCall in opdracht van 3FM, liet een woordvoerster weten. Opvallend dit jaar is dat vooral het aantal luisteraars dat via de mobiele telefoon de actie volgde, was toegenomen. In 2012 waren dat er nog 488.000 tegen 691.000 deze editie.

Zendermanager Wilbert Mutsaers bedankt 'al die gedreven, enthousiaste mensen in Nederland' die van 3FM Serious Request 2013 zo'n groot succes hebben gemaakt.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.