satire de millennialwatcher

Steeds meer millennials plaatsen ouderwetse contactadvertenties in kranten om verhaal te halen bij hun ghosters

De millennialwatcher signaleert millennialtrends.

FILE - This Feb. 19, 2014, file photo shows the Facebook app icon on an iPhone in New York. The Wall Street Journal is reporting that several phone apps are sending sensitive user data to Facebook, including health information, without usersâę consent. The report says an analytics tool called âĜApp Eventsâĝ allows app developers to record user activity and report it back to Facebook, even if the user isnâęt on Facebook. (AP Photo/Karly Domb Sadof, File) Beeld AP

Steeds meer millennials plaatsen ouderwetse contactadvertenties in kranten om verhaal te halen bij hun ghosters, ziet de millennialwatcher. Ghosting is het plotseling afkappen van een contact zonder opgaaf van reden, onder millennials op datingapps een veel gebezigde manier van passief afwijzen.

Lisa Leverink had twee leuke dates met een jongen toen hij plotseling niet meer reageerde op WhatsApp. Geïnspireerd door het Instagram-account @liefdevantoen plaatste ze ten langen leste een advertentie in De Telegraaf. ‘Is dit wat je wilt, Bas? Als de lul van de eeuw mijn gespreksgeschiedenis ingaan?’ Leverink: ‘Nooit iets op gehoord natuurlijk.’

Het plaatsen van advertenties is een dure hobby, zegt Paul Lamers, die zich op deze manier al drie keer tot een ghoster richtte. ‘Maar ik heb het ervoor over. Het voelt goed om op een indirecte manier iets terug te zeggen tegen iemand die niks meer terugzegt.’

Peter van Zanten las in de Volkskrant een bericht van de vrouw die hij na een onenightstand had geghost: ‘Go fuck yourself, Peter van Zanten, ik ga iemand anders neuken.’ Van Zanten: ‘Toen heb ik toch een appje gestuurd: ‘Prima!’ Haar advertentie heeft mij de ogen geopend. De volgende keer dat ik iemand niet meer hoef te zien of spreken, stuur ik gewoon die spook-emoji. Wel zo netjes.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.