OpinieCoronaregels horeca

Opinie: Lieve gasten, reken het horecapersoneel niet af op de coronaregels

Wie zijn frustraties over de nieuwe coronamaatregelen in de horeca afreageert op de medewerkers, kan maar beter thuisblijven, betogen horecamedewerkers Lisa Salzmann en Lisa de Wilde.

Een medewerker van restaurant Ron Gastrobar in Amsterdam draagt een mondkapje. Beeld ANP

Lieve gasten, jullie zijn coronamoe en dat is heel begrijpelijk, maar wij zijn dat ook. De recente cijfers liegen er niet om en de constant aangescherpte horecamaatregelen raken ons direct. Dit betekent dat wij u telkens weer verplicht moeten vragen of u symptomen heeft en of u uw contactgegevens achter wil laten. Wij snappen dat het vervelend is dat we u constant confronteren met deze pandemie, daarom proberen wij dit zo constructief mogelijk te doen. Echter, na de zoveelste uitval naar aanleiding van het stellen van deze vragen, raakt ook ons geduld een beetje op.

Wij zijn ontzettend blij om weer open te zijn en willen graag openblijven, maar dat kan alleen met uw medewerking. U hoeft het niet eens te zijn met de regels, maar val het horecapersoneel daar niet persoonlijk op aan. Communiceer het in plaats daarvan naar de media of naar de politiek. Volg in de tussentijd alstublieft de aanwijzingen van het horecapersoneel op, want wij volgen op onze beurt weer de regels op van het RIVM. En als u de huidige horecamaatregelen echt heel vervelend vindt, raden wij u voor nu aan om thuis te blijven en zien we u graag terug in betere tijden.

Lisa Salzmann en Lisa de Wilde zijn horecamedewerkers in Amsterdam.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden