Niets zo treurig als zestigers die hun one hit miracle uit de jaren zeventig ten gehore brengen

Stekel

Jan Slagter Beeld ANP

Niets zo treurig als zestigers die hun one hit miracle uit de jaren zeventig ten gehore brengen. Zo werden kijkers van Tijd voor Max, dat tot nader order wordt uitgezonden op de zendtijd van DWDD, dinsdagavond blootgesteld aan Sugar Baby Love van The Rubettes. Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van NRC Handelsblad, heeft er niet van genoten – getuige een tweet waarin hij zich afvroeg of DWDD geen betere remplaçant verdiende. Jan Slagter, directeur van omroep Max, reageerde per kerende post. Daarin kwalificeerde hij Vandermeersch als een lummel en zak patat. Het was de woordkeus van een kind van de jaren zeventig. De tijd van Sugar Baby Love. Een kind van deze tijd zou Vandermeersch digitaal hebben gevierendeeld na hem een lange reeks terminale kwalen te hebben toegewenst.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.