Opinie

Ik dans helemaal niet met mijn vriendinnen in lingerie

 

Beeld uit de Hunkemoller-reclame

Verbluft staar ik naar het scherm. Dit is zonder twijfel het meest idiote wat ik in tijden op tv heb gezien. Meisjes, gekleed in niets meer dan hun ondergoed en jarretels, bungelend op hoge hakken, dartelen door een hotelkamer terwijl ze giechelend roze ballonnen naar elkaar gooien. De natte droom van iedere man.

Het blijkt echter een reclame te zijn van Hunkemöller. Een reclame voor bh's, voor vrouwen dus. Ik heb geen verstand van marketing, maar moet je als ondergoedfabrikant niet proberen het vrouwenpubliek aan te spreken? Want, ik denk dat ik voor ieder vrouwmens spreek, ik heb nog nooit, nog nóóit, met mijn vriendinnen in sexy lingerie door de kamer gedanst of, dat andere hardnekkige idee, in mijn ondergoed een kussengevecht gehouden.

Ik (een studente in Amsterdam) drink en eet voornamelijk met mijn vriendinnen. Misschien voel ik me daardoor meer aangesproken door de nieuwe Lane Bryant 'I'm no angel'-advertenties. In reactie op de perfecte Victoria Secret-angels worden hier volslanke modellen getoond die zelfverzekerd in hun ondergoed poseren. Hoewel dit waarschijnlijk ook niet elke dag gebeurt, zijn dikke meisjes in hun ondergoed een stuk geloofwaardiger dan een Sylvie Meis die in alle macht probeert haar gezichtsuitdrukking zo strak mogelijk te houden. O wee als er naast een vetrolletje ook nog eens een rimpeltje zou verschijnen.

Mei jet Broers (24), Amsterdam

Beeld uit een Hunkemoller-reclame
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden