Ombudsclown

De Ombudsclown adviseert om van gedeelde kant met de buurman op shared dining date te gaan

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

De klacht
‘Beste Ombudsclown’, schrijft Marieke Blei uit ’s-Hertogenbosch. ‘Sinds de Volkskrant opnieuw is ingedeeld, heb ik op zaterdag een probleem. Al jaar en dag ruil ik mijn Volkskrant tegen de regiokrant van de buurman. Omdat ik in het weekend zelf nog de tv-informatie op pagina 28 en 29 nodig heb, betekent dat voor de buurman dat hij op zaterdag in Ten Eerste nu ook de pagina’s 4, 5 en 6 moet missen. In het tijdperk van Sir Edmund was het geen probleem, Edmund kreeg hij dan zondagavond pas in de bus. Wat te doen? Los knippen kan, maar levert een gehavende krant op en het gaat ten koste van denksport en familieberichten. Dus mijn verzoek: handig uitneembare tv-pagina’s en onze deeleconomie floreert weer!’

De Ombudsclown
Ideeën van Ombudsclown: met de telefoon een foto maken van de tv-gegevens. Een site met tv-gegevens bezoeken. Een tv-gids kopen. Geen tv-kijken. Een gezellig uitje met de buurman. Shared dining. De Ombudsclown haat het, maar regelt het. 

Ook klagen? didu@volkskrant.nl 

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.