Column Ombudsclown

De moeder van de Ombudsclown smeekt: 'Lieve dochter, zend ons een goede bezorger'

De Ombudsclown behandelt vragen, klachten en opmerkingen over zaken waaraan eigenlijk niets te doen is.

De klacht
De moeder van de Ombudsclown wendde zich ten einde raad tot de Ombudsclown. ‘Het is hier klote’, appte ze. ‘Weer geen kranten.’ En een paar dagen later: ‘Kun je een stuk schrijven over hoe te komen aan goede bezorgers? Jullie journalisten kunnen schrijven tot je een ons weegt, maar zonder bezorgers geen leesvoer. Hier niet tenminste. Beste Ombudsclown, lieve dochter, zend ons een goede bezorger.’

De Ombudsclown
Tja, de moeder van de Ombudsclown kent het klappen van de zweep natuurlijk: de Ombudsclown kan helaas geen goede bezorger uit de hoge hoed toveren. Ze is niet de enige die zich met een bezorgklacht tot de Ombudsclown richt. Gedesillusioneerde abonnee Wim Schaap kreeg afgelopen week een declaratieregeling toegezegd: hij mag vijf keer een bonnetje van een gekochte krant opsturen naar de Ombudsclown, die het bedrag naar hem overmaakt. Schaap liet weten zijn achterkleinkind op een ‘zeer lekker ijsje’ te zullen trakteren. Voor moeders heeft de Ombudsclown een ander aardigheidje in gedachten: als de krant aanstaande zaterdag niet wordt bezorgd, komt de Ombudsclown ’m hoogstpersoonlijk naar Boxtel brengen. 

Klagen loont, ook al kan de Ombudsclown de klacht zelf niet verhelpen. Bereik de Ombudsclown via didu@volkskrant.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@volkskrant.nl.