LAAT HET STOPPENMagazinemakers

De grootste horeca-ergernissen van de Magazinemakers

Onze nieuwe columnist Katinka Polderman keert zich tegen restaurantconcepten. Wat is de grootste horeca-ergernis van onze andere makers?

Onno Kleyn. Beeld Privéfoto
Onno Kleyn.Beeld Privéfoto

Wijnkenner Onno Kleyn (Wijn erbij): ‘Waar ik echt de pest aan heb, is Oost-Indisch blind personeel. Dat je zit te zwaaien, maar compleet genegeerd wordt. Je hebt er ook allerlei spin-offs van. Soms gaat het de hele avond goed, tot je bijvoorbeeld wilt afrekenen en nog een half uur zit te wachten tot je het voor elkaar krijgt om zelfs maar de rekening te krijgen.’

Pieta Verhoeven. Beeld Privéfoto
Pieta Verhoeven.Beeld Privéfoto

Pieta Verhoeven (Weekendwijsheid, Op mijn plek): ‘Ik vind het superirritant als er muziek die opstaat totaal niet past bij de plek, het tijdstip of het moment. Laatst zat ik ergens koffie te drinken om half 10 ’s ochtends, werd het complete album van Adele uit de speakers gepompt. Na twee nummers dacht ik: pfoe, heftig, na drie nummers dacht ik: wegwezen. Als je mensen snel weg wilt hebben als horeca-onderneming, is dat een effectieve manier.’

Jan Dirk van der Burg. Beeld Privéfoto
Jan Dirk van der Burg.Beeld Privéfoto

Fotograaf Jan Dirk van der Burg: (Heerlijk genieten): ‘Restaurants die in plaats van iets gewoon een BLT-sandwich of een steak tartare te noemen, er creatieve namen voor bedenken. ‘Opgeklopt verhaal’ voor een geitenkaasmousse bijvoorbeeld, of ‘Boontje komt om zijn loontje’ voor een vegetarische quiche. Vooral die laatste maakt me echt kwaad. Ik lees dan expres alleen de lange beschrijving voor als ik bestel.’

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden