Advertentie van De Bijenkorf

Wat is dit?

'Advertentie van ...' is content gemaakt in opdracht van en betaald door een adverteerder, geproduceerd door de commerciële afdeling van DPG Media. De journalisten van de Volkskrant zijn hier niet bij betrokken.

De Bijenkorf gaat voor duurzaamheid in stijl: De Groene Studio

We willen ons allemaal goed voelen. Jezelf of dierbaren af en toe op passende wijze verwennen, hoort daarbij. Bewuste keuzes maken, speelt hierbij een steeds grotere rol. Als we kleding, accessoires of woonitems aanschaffen, is het yes-gevoel nog groter als we weten dat we een duurzame keuze hebben gemaakt.

De Toekomst Is Groen Beeld De Bijenkorf
De Toekomst Is GroenBeeld De Bijenkorf

Op 15 april lanceerde de Bijenkorf De Groene Studio. Zowel online als in de 7 winkels maakt de Bijenkorf het daarmee nog makkelijker om te kiezen voor verantwoorde items.

Met De Groene Studio biedt de Bijenkorf een permanente bestemming voor een wisselend aanbod van duurzamere merken en artikelen. Hiermee laat de luxe warenhuisketen zien dat duurzaamheid en stijl prima samengaan, en kiest voor kwaliteit boven kwantiteit.

De Toekomst Is Groen Beeld De Bijenkorf
De Toekomst Is GroenBeeld De Bijenkorf

Deel van het grotere geheel

De lancering van De Groene Studio is onderdeel van een bredere duurzaamheidsstrategie. Zo wil de Bijenkorf het goede voorbeeld geven door concrete stappen te maken. Het warenhuis wil in 2025:

• Uitsluitend duurzamere merken verkopen
• De eigen CO2-uitstoot met 29,4% verminderen
• De bij van de rode lijst van bedreigde diersoorten afhalen

Dat de bij de Bijenkorf aan het hart gaat, blijkt niet alleen uit de merknaam. Tot eind mei voert de warenhuisketen voor het zevende achtereenvolgende jaar campagne voor het redden van de bij. In het kader van Nationale Zaaidag worden t/m 20 mei in alle winkels biologische bloemzaadjes uitgedeeld. De ‘munitie’ bedraagt maar liefst 40.000 zakjes; goed voor 25 voetbalvelden vol met voedsel voor bijen.

Daarnaast biedt het eigen merk, de Bijenkorf Home, enkel producten aan van gecertificeerd biologisch katoen. Dit garandeert dat de hele keten, van katoenplant tot aan beddengoed of handdoek, voldoet aan de strengste biologische eisen. Biologisch katoen zorgt voor minder CO2-uitstoot en is beter voor de insecten en het milieu.

So much is in it for you

Ook in het duurzame aanbod van de Bijenkorf vind je voor ieder wat wils. Stijl en kwaliteit gaan hier hand in hand met een bewuste levensstijl. Van fashionable dameskleding, herenkleding en schoenen tot heerlijke accessoires en delicatessen. Ook op het gebied van cosmetica en verzorging zijn er steeds meer fijne en natuurlijke, cruelty free producten te vinden. Shop met een goed gevoel de mooiste merken en laat je inspireren door De Groene Studio!

De Toekomst Is Groen Beeld De Bijenkorf
De Toekomst Is GroenBeeld De Bijenkorf

De journalisten van de Volkskrant zijn niet betrokken bij en niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.

Wilt u belangrijke informatie delen met de Volkskrant?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van de Volkskrant rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright @volkskrant.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden